Ik kan geen synthesiser/stem instellen

Met BrailleStudio leer je Braille met een op de computer aangesloten leesregel.
BrailleStudio heeft dezelfde letter en woord volgorde als de methode 'Met Punt Op Pad'.

Plaats reactie
bart

Ik kan geen synthesiser/stem instellen

Bericht door bart »

Wanneer ik BrailleStudio opstart staan er geen synthesisers bij het menu stem.
Ook zie ik niet dat de SAM rechtsonder bij actieve programma's (of overflow) in de windows taakbalk staat.

edequartel

Re: Ik kan geen synthesiser/stem instellen

Bericht door edequartel »

BrailleStudio is afhankelijk van de SAM. De SAM is het programma dat communiceert met BrailleStudio en de geïnstalleerde synthesisers en brailleleesregel. Bij opstarten van BrailleStudio wordt de SAM opgestart. Er wordt dan eerst gekeken welke leesregels zijn aangesloten. Hierbij moet altijd de virtual brailledisplay actief zijn. Is dit niet het geval maak deze dan actief door deze te selecteren in de SAM, deze staat onderaan, configure aan te klikken en dan enable the virtual brailledisplay. Laat hier wel BrailleStudio aanstaan, BrailleStudio sluit de SAM automatisch af bij afsluiten.

Nu kan ook de synthesiser worden ingesteld in de SAM. We kiezen altijd de vocaliser expressive.

Nu kun je BrailleStudio afsluiten - en wacht nu 10 seconden - en opstarten. Je kunt nu de synthesiser en de stem instellen.

edequartel

Bericht door edequartel »

Voor het gemak een film:

bart

Bericht door bart »

Dankjewel dat is wat ik nog heb

Plaats reactie